peter vink
  • work
  • about
  • cv
  • articles
  • contact
  • news
Peter Vink makes works that are site-specific. He incorporates the specific characteristics of the space or environment, aiming to emphasise or strengthen what is present in order to influence and highlight our experience of the site. By breaking through our conditioned perception, Vink hopes to change the way people experience their environment.

Peter Vink [De Bilt, 1974] studied at the Gerrit Rietveld Academy. He has exhibited on an international level and has realised various art commissions in the public domain. For the Government Buildings Agency [Rijksgebouwendienst] he created a work for the joint depot of Naturalis, Museum Boerhaave and the Dutch National Museum of Antiquities [RMO] in Leiden. Commissioned by Skor, he has recently realised a light installation in Enschede. Peter Vink was artist in residence at Platform China, Beijing, China Foundation for Visual Arts, Design and Architecture.
Peter Vink maakt werk op locatie. In zijn werk gaat hij uit van de specifieke eigenschappen van een ruimte of omgeving. Hij wil daarbij het aanwezige benadrukken of versterken om onze ervaring van de ruimte te beïnvloeden en centraal te stellen. Door het geconditioneerd kijken te doorbreken, wil Vink mensen hun omgeving anders laten beleven.

Peter Vink [De Bilt, 1974] studeerde aan de Gerrit Rietveld Academie. Hij heeft internationaal tentoongesteld en verschillende kunstopdrachten in de openbare ruimte gerealiseerd. In opdracht van de Rijksgebouwendienst, maakte hij een werk voor het gezamenlijke depot van Naturalis, Museum Boerhaave en het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Recentelijk heeft hij, in opdracht van Skor, een lichtinstallatie gerealiseerd in Enschede. Peter Vink was Artist in Residence bij Platform China, Beijing, China Foundation for Visual Arts, Design and Architecture.


彼得·温克(Peter Vink, 1974年)是一位在阿姆斯特丹生活和工作的荷兰视觉艺术家

彼得·温克的作品跨越了大约十年的时间,其间艺术家勤勉地致力于分析空间的概念,使自己在面对一个新空间的时候摆脱任何一种偏见。当温克处理某个空间时,对他来说并没有现成的解决方案。也许正是这样一种开放性,使他能够在其他艺术家也许认为无法把握的空间当中游刃有余。艺术家本人变成了一张白纸,通过他对技术和形态的把握彼得·温克可以适应任何空间条件,“解读”每一种环境,并释放其潜力。这就好像温克并未创造什么亘古未有的环境,而是通过他在现场获得的对于一个空间精准的认识,为观众提供新的工具,使他们从一定程度上理解那些因为离我们太近而常常被忽略的日常空间。温克的工具恰好是他的艺术作品,在他的艺术冒险事业当中充当了舞台道具。它们是用来以可能最不冒昧的方式吸引观众的一种媒介,但是又能够毅然将观众的注意力引向已经成为这一活动真实现场的环境上去。
Foto
Construction of Space A - Platform China Contemporary Art Institute, Beijing, China, 2008